Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2008-06-10.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Niektóre pliki do pobrania są niedostępne cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-05-28.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Radosław Bartnik,
- adres e-mail - dyrektorpsp7@radomsko.pl,
- numer telefonu - 44 685 44 34 ,
- adres do korespondencji - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Romualda Traugutta, ul. 11 Listopada 16, 97-500 Radomsko .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Teren szkoły jest ogrodzony. Od strony ulicy 11 Listopada zamontowana jest brama wjazdowa z furtką na parking przy hali sportowej. Druga furtka znajduje się na wprost wejścia do budynku A. Od strony ul. Ks. Karola Kościowa furtka mieści się naprzeciwko wejścia do szatni w segmencie B. Na końcu ogrodzenia jest brama wjazdowa na drugi parking.
Szkoła zajmuje trzy budynki o zróżnicowanej wysokości. Do wszystkich wejść prowadzą schody. Segmenty połączone są łącznikami, aby przedostać się z jednego na drugi należy pokonać kilku stopniowe schody. Budynek nie posiada wind, osobom na wózkach samodzielne poruszanie się może sprawić dużą trudność. Do każdej osoby z niepełnosprawnością, po zgłoszeniu do Sekretariatu, zostanie skierowany pracownik, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu sprawy. W szkole nie ma toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.
Obiekt szkolny jest całodobowo chroniony przez agencję ochrony. Dla podniesienia bezpieczeństwa szkoła wyposażana jest w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. System wizyjny obejmuje ogólnodostępne korytarze, wejścia do placówki oraz plac wokół szkoły. Centrum obsługi znajduje się w sekretariacie szkoły. Po zamknięciu budynku, w wewnątrz uruchomiają się czujniki ruchu.
Segment A – budynek dwukondygnacyjny ma charakter administracyjno-edukacyjny.
Przy głównym wejściu znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych, ale następnie wewnątrz budynku należy pokonać 5 stopni, aby znaleźć się na pierwszej kondygnacji.
Korytarze są wąskie, piętra w tej części połączone są jedną klatką schodową.
Najstarsza część szkoły, oprócz klasopracowni na dwóch poziomach, posiada dobudowane, jednopoziomowe skrzydło, w którym umiejscowiona jest biblioteka i sala gimnastyczna, obniżona do poziomu parteru o 1m.
Przy bibliotece zamontowane są dodatkowe drzwi wejściowe, używane w wyjątkowych sytuacjach. Aby dostać się na parking, należy pokonać dwa schodki.
Segment A posiada jedno wejście główne i trzy ewakuacyjne.
Segment B – Tu znajduje się główne wejście do szkoły, przy którym jest portiernia.
Aby dostać się do głównych drzwi należy pokonać 10 schodów w dół.
Budynek trzykondygnacyjny składający się z:
- piwnic, w których usytuowane są szatnie
- parteru z salami lekcyjnymi, świetlicą szkolną oraz gabinetem pielęgniarki
- piętra przeznaczonego wyłącznie dla klas I – III
W tej części budynku oprócz głównego wejścia, znajdują się dwa wyjścia awaryjne umiejscowione na klatkach schodowych.
Korytarze są przestronne.
Segment C – to hala sportowa zajmująca 2/3 budynku.
Pozostała 1/3 część jest dwukondygnacyjna. Na dole znajduje się zaplecze sportowe, a na pietrze są sale lekcyjne.
Hala posiada trzy wejścia.
Na piętrze znajduje się wyjście ewakuacyjne z metalowymi schodami prowadzącymi na płytę boiska.
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Szkoła posiada dwa duże parkingi ze specjalnie oznakowanym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
Informujemy, że na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Warunkiem wejścia na teren szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma też usługi „Tłumacza języka migowego online”.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych